Öne Çıkan Yayın

Uyku Rutuni

Merhabalar Uzun zamandır herkesin sorduğu beklenen yazı uyku rutuni, Öncelikle burada yazacaklarım püf noktaları ve rutunin özeti nite...

12 Kasım 2017 Pazar

Bebek Bağışıklık Sisteminde Probiyotiklerin, Düzenin ve doğal beslenmenin önemi

Merhabalar,
Doğan her bebek eğer normal doğumsa doğum kanalından geçerken oradaki sıvıya temas ederek ilk probiyotiğini vücuduna alır. Bu bağışıklık sisteminin ilk askeridir. Sezeryan doğumda bebekler ne yazık ki bu korumadan yoksun olarak dünyaya gelmektedir ve daha korumasızlardır. Son zamanlarda bazı hekimler sezeryan doğumda vajinadan akan bu sıvıyı bebeklerin ağzına sürerek bu  işlevi yerine getirmeyi amaçlamaktadır. Bunun adına tohumlama deniyor. Doğumdan hemen sonra bağışıklık sisteminin gelişmesi için iş anne ve babaya düşüyor. Beslenme olarak muhakkak anne sütü ama tabi annede çok iyi beslenmeli. Sütü gelmeyen anneler içinde devam sütü ilk 6 ay başka bir şey düşünülemez. Fakata bağışıklık sistemi sadece beslenmeyle olmuyor. Odanın ısısı, bebeğin giyimi vs. Çocuğunuzu hemen hemen hergün hiç değilse yarım saat hava almak için dışarı çıkarın. Çoçuğunuz aman üşüyecek diye çok kalın giydirmeyin. Soğuk havadan korkmayın. Dışarı çıkaramıyorsanız en kötü balkona çıkarın:) 6 aydan sonra yavaş yavaş katı beslenme başlıyor. İşte burada çok önemli yardımcılarımız var. Öncelikle bebeğinizi doğal mevsiminde olan besinlerle besleyin. Organik eğer gücünüz yetmiyorsa köylü pazarından ürünlerinizi alın. Kefir,yoğurt,turşu, şirden mayalı peynir fermente besinlerle öğünlerini zenginleştirin. Çocuklarınızı un ve şekerden uzak tutun. Aman nolur deyip geçmeyin. Yoğurdunuzu kendiniz yapın. Doğadan beslenen gezen hayvanların sütünü bulmaya çalışın. En ideali keçi sütü. Tek düzey beslenmeden kaçının. Hergün yumurta et yedirin. Yumurta mutlaka organik gezen tavuk yumurtası olsun. Yumurtayı sağlıklı pişirin çok pişirip besin değerini kaçırmayın. Kefire 4 elle sarılın. Yoğurtlarına probiyotik şaseler atın. Kombu çayını araştırın. Kvass ı araştırın. Lahana turşusu 1 yaşdan sonra çok faydalı ama bunu kendiniz yapın blogda tarifi var. Kendi sirkenizi yapın. Prebiyotik lif içeren besinleri kullanın. Çocuklarınıza soğan sarımsak yemeyi alıştırın. Toprakta kumda oynamalarına izin verin. Ağızlarına sokmalarına izin verin. Havalar iyiyken çıplak ayakla yere bastırın. Oda sıcaklığını 23 derecenin üstüne çıkartmayın. Mümkün olduğunca ilaç antibiyotikten kaçının. Antibiyotik kullandıysa hemen probiyotik şaseleride kullanın. Uyku düzenini atlamayın. Çocuğunuzun iyi kötü bir düzeni olsun. Bir gün 11 de uyuyup ertesi gün 8 de uyumasın. Çocuğunuzun karnı doymaz diye ekmek yedirmeyin.Zeytininizi kendiniz yapın. Zeytinyağı ve tereyağını bolbol tükettirin. Temeli sağlam atın. Ne kadar çok doğal ve probiyotik açıdan bol beslenirseniz o kadar çok bağışıklığı güçlü bir çocuğunuz olur.
Yorum Gönder